Šiandien verslo sėkmė neatsiejama nuo buvimo internete. Nesvarbu, ar siūlote paslaugas, parduodate produktus ar kuriate asmeninį prekės ženklą – profesionali svetainė padeda pasiekti daugiau klientų, stiprinti pasitikėjimą ir skatinti augimą.
Dažniausiai interneto svetainė versluose tampa pagrindiniu kanalu pritraukti klientus, parduoti paslaugas ir užtikrinti verslo stabilumą. Internetinė svetainė tai erdvė, kurioje galima pristatyti savo veiklą, bendrauti su auditorija ir kurti ilgalaikius ryšius. Tinkamai optimizuota ir patraukli svetainė padeda ne tik išsiskirti konkurencinėje rinkoje, bet ir efektyviai valdyti verslo procesus, taip užtikrinant sėkmingą plėtrą.
Siekiant sėkmingai įsitvirtinti internete, pirmiausia reikia suprasti savo svetainės tikslą. Prieš pradedant bet kokį veiksmą(dizainą ar turinį), reikėtų išsiaiškinti, kodėl svetainė egzistuoja, kam Jum jos reikia ir kam ji naudinga. Požiūris gali būti struktūrizuotas ir strateginis, kaip nurodyta toliau.
Pagrindinis jūsų svetainės tikslas
Pradėkite nustatydami pagrindinį savo svetainės tikslą. Paklauskite savęs:
- Ką noriu, kad lankytojai darytų mano svetainėje?
- Kokią vertę siūlau vartotojams?
Priklausomai nuo jūsų atsakymo, jūsų svetainė gali būti priskirta vienai iš kelių kategorijų:
- El. prekybos svetainė: skirta parduoti prekes. Pagalvokite apie produktų sąrašus, saugų pirkinių krepšelį ir supaprastintą atsiskaitymą.
- Paslaugomis pagrįsta svetainė: skirta reklamuoti jūsų siūlomas paslaugas. Šio tipo svetainėje turėtų būti paslaugų puslapiai, atsiliepimai ir kontaktinės formos.
- Portfolio arba asmeninis prekės ženklas: skirta pristatyti jūsų darbą arba gyvenimo būdą. Sutelkite dėmesį į vaizdines galerijas, biografijas ir kontaktinę informaciją.
- Turiniu pagrįsta arba informacinė: išsami perspektyva, kaip šviesti arba informuoti lankytojus. Būtinas tinklaraštis, išteklių centras ir žiniasklaidos centras.
Suprasdami savo auditoriją, užtikrinate, kad jūsų žinutės, dizainas ir turinys atitiks jų poreikius ir lūkesčius.
Kaip apibrėžti savo auditoriją:
Sukurkite auditorijos personas: sukurkite profilius, atspindinčius pagrindinius jūsų auditorijos segmentus. Kiekvienas asmuo turi turėti:
- Demografinius duomenis: amžių, vietą, profesiją, pajamų lygį, išsilavinimą ir kt.
- Pomėgius ir elgesį: kas jiems rūpi? Kaip jie praleidžia laiką internete?
- Iššūkius/Problemas (skausmingus taškus): su kuo jie kovoja, ką jūsų svetainė gali palengvinti?
Surinkite faktinius atsiliepimus:
- Naudokite apklausas, balsavimus ar interviu, kad nustatytumėte vartotojų motyvaciją ir lūkesčius.
- Tokia programinė įranga kaip „Google Forms“ ar „Typeform“ gali tai palengvinti.
- Išnagrinėkite konkurentų auditorijas: ko jie ieško? Ar yra spragų, kurias galite užpildyti savo produktais?
Patarimas: stebėkite auditorijos sąveiką tokiuose forumuose kaip „Reddit“ ar „Quora“ savo nišoje, kad atrastumėte realius vartotojų sunkumus ir naudojimo modelius.
Strategiškai ištirkite savo konkurentus
Lyginant panašias svetaines, galima suprasti rinkos normas, diferenciacijos sritis ir galimus trūkumus.
Į ką atkreipti dėmesį:
- Svetainės struktūra ir naudotojo patirtis: kaip jos struktūrizuoja turinį? Ar jų navigacija patogi vartotojui?
- Dizainas ir estetika: kokios dizaino ypatybės yra patrauklios ar pasenusios?
- Turinio tipas ir dažnumas: ar jos rašo tinklaraščius, transliuoja tinklalaides ar dalijasi vaizdo pamokomis?
- Įtraukimo taktika: kaip jos naudoja socialinius įrodymus, raginimus veikti ar el. pašto registracijas
Jūsų unikalios vertės pasiūlymas yra tai, kaip išskiriate savo svetainę. Štai kodėl lankytojas turėtų apsilankyti jūsų, o ne kitos svetainės.
Apsvarstykite šiuos klausimus:
- Ką aš siūlau, ko nesiūlo mano konkurentai?
- Mano produktas / paslauga / turinys tai daro geriau arba kitaip nei bet kas kitas. Kaip?
- Kokią vertę aš siūlau, kuri yra gerėsne nei kitų?
Kai tai nustatysite, parodykite savo išskirtinumą priešai pat akis klientui apsilanktant svetainėje, geriausia – pagrindinio puslapio baneryje arba net integruotą į savo logotipo šūkį.
Nustatykite išmatuojamus svetainės tikslus
Be išmatuojamų metrikų negalėsite pasakyti, ar jūsų svetainė veikia. Tikslai padeda jums judėti teisingu keliu ir leidžia matuoti pažangą.
Tipiniai svetainės tikslai yra šie:
- Lankomumo metrika: mėnesinis lankytojų skaičius, nukreipimo šaltiniai ir našūs puslapiai.
- Įtraukimo metrika: atmetimo rodiklis, vidutinė seanso trukmė, puslapiai per apsilankymą.
- Konversijos metrika: prenumeratos jūsų naujienlaiškiui, formų pateikimas, pardavimai arba užsakymai.
Išmatuokite visus šiuos tikslus naudodami „Google Analytics“, „Hotjar“ arba „HubSpot“ ir atitinkamai pakoreguokite savo strategiją, atsižvelgdami į realų naudotojų elgesį.
Profesionalo patarimas: padalinkite ilgalaikius tikslus į ketvirčio tikslus. Tokiu būdu jie taps įgyvendinami ir lengvai modifikuojami prireikus.
Tai pirmoji dalis mūsų straipsnių ciklo apie verslo svetainių kūrimą. Antrojoje dalyje aptarsime detaliau, kaip pasirinkti tinkamą valdymo sistemą, pasirinkti tinkamą puslapio serverį, kaip susidaryti svetainės struktūra ir kaip pasidaryti pradinę tinklapio viziją
Nepraleiskite tęsinio!