Praėjusiame straipsnyje aptarėme pirmuosius žingsnius, kuriuos verta atlikti prieš pradedant kurti savo internetinę svetainę. Kalbėjome apie tai, kaip aiškiai apibrėžti savo svetainės tikslą, kaip tiksliai identifikuoti auditoriją, kuri lankysis jūsų puslapyje, ir galiausiai aptarėme, kaip nustatyti unikalią jūsų verslo vertę klientams. Jei norite išsamiau susipažinti su šiais esminiais aspektais, kviečiame perskaityti pirmąją mūsų straipsnio dalį čia: Kaip susikurti savo internetinę svetainę.
Šiandien tęsiame mūsų straipsnių ciklą antrąja dalimi. Ši dalis bus šiek tiek techniškesnė – joje išsamiai aptarsime, kaip savarankiškai išsirinkti tinkamą domeną savo svetainei bei nuspręsti, kokio tipo internetinis puslapis geriausiai atitiks jūsų verslo poreikius ir tikslus.
Geras domeno vardas ne tik nukreipia į jūsų svetainę, bet ir perteikia jūsų prekės ženklo žinutę, padaro jus lengviau randamus ir padidina tikimybę, kad jus spustelės paieškos rezultatuose.
Štai svarbūs dalykai, kuriuos reikia atsiminti:
Kaip išsirinkti domeno vardą
- Padarykite jį trumpą ir glaustą: rinkitės vardą, kurį lengva įvesti, parašyti ir prisiminti – daugiausia du ar trys žodžiai.
- Padarykite jį įsimenamą: rinkitės kažką patrauklaus ir atpažįstamo prekės ženklo.
- Venkite skaičių, brūkšnelių ar sudėtingų frazių.
- Įtraukite tinkamus raktinius žodžius: įterpkite žodžius, kurie atspindi jūsų pramonės šaką ar paslaugą, kad padidintumėte matomumą paieškos rezultatuose.
- Suderinkite jį su savo prekės ženklu: domenas turi atspindėti jūsų prekės ženklo toną, stilių ir tikslą.
Pavyzdys: kepykla galėtų pasirinkti „desertai.lt“ arba “desertaivilniuje.lt” arba “skaniduona.lt” vietoj kažko bendro, pvz., „desertai321.com“.
Patikrinkite prieinamumą ir užregistruokite savo domeną.
Patikrinkite domeno registratoriaus svetainėje, ar jūsų vardas laisvas. Būkite pasiruošę kompromisams dėl rašybos ar plėtinio, jei jis jau užimtas.
Nors .com yra įprastas, specializuoti plėtiniai, tokie kaip .lt gali geriausiai tikti jūsų įmonei ypač verslui Lietuvoje.
Registruokite dažniausiai pasitaikančias rašybos klaidas arba kitas versijas, kurios taikomos siekiant apsaugoti jūsų prekės ženklą.
Kai būsite pasiruošę, užregistruokite savo domeną pas patikimą teikėją. Jų paslaugos leidžia jums tiesiog ieškoti, įsigyti ir prižiūrėti savo domeną ir netgi susieti jį su talpinimu, kad būtų patogiau ir sutaupytumėte.
Tinkamos platformos pasirinkimas yra bene svarbiausia svetainės kūrimo dalis. Nesvarbu, ar norite greičio, lankstumo, ar paprastumo, jūsų pasirinkta platforma apibrėš visą jūsų svetainės kūrimo patirtį. Šiuo klausimu mes visada konsultuojame savo klientus ir siūlome tinkamiausią variantą verslui
Prieš pradėdami, apsvarstykite šiuos dalykus:
Naudojimo paprastumas: jei esate naujokas svetainių kūrimo srityje, platforma be kodo su vaizdiniu redaktoriumi yra tinkamas pasirinkimas.
Pritaikymas: ar norite visiškos kūrybinės laisvės, ar verčiau jau sukurtų šablonų?
Biudžetas: pagalvokite apie pradines ir būsimas išlaidas (domenas, talpinimas, priedai).
Mastelio keitimas: užtikrinkite, kad platforma augtų kartu su jūsų verslu.
Palaikymas: tikėkitės gero klientų aptarnavimo ir mokomosios medžiagos. Taip pat mes siūlome klientam internetinių svetainių priežiūros paslaugą – nuo programinio kodo atnaujinimo iki esamo teksto ar funkcionalumo prižiūrėjimo.
Per jūsų svetainės funkcijas jūsų vartotojai sąveikauja su jūsų prekės ženklu. Nesvarbu, ar tai būtų pagrindinis portfolio, ar pilnai veikianti internetinė parduotuvė, jūsų svetainės sėkmė priklauso nuo to, kaip efektyviai ji patenkina lankytojų poreikius.
Keli pavyzdžiai kaip reikėtų dėliotis planą savo internetinės svetainės funkcionalumui:
Kontaktų formos
Interaktyvios formos, leidžiančios vartotojams pateikti užklausas ar atsiliepimus. Palengvina bendravimą ir potencialių klientų paiešką.
El. prekybos funkcionalumas
Apima pirkinių krepšelius, produktų sąrašus ir saugias atsiskaitymo sistemas. Įgalina internetinius pardavimus ir pagerina operacijų srautą.
Paieškos funkcionalumas
Paieškos juosta, skirta greitai rasti konkrečius puslapius ar elementus. Pagerina vartotojo patirtį turtingo turinio svetainėse.
Naršymo juosta
Meniu struktūra, padedanti vartotojams naršyti svetainėje. Pagerina naudojimo patogumą ir padeda vartotojams efektyviai rasti turinį.
Mygtukai, nuorodos (CTA)
Mygtukai arba nuorodos, raginantys vartotojus atlikti konkrečius veiksmus. Skatina konversijas, pvz., registracijas, pirkimus ar susisiekimo užklausas.
Reaguojantis dizainas
Svetainės išdėstymas, prisitaikantis prie skirtingų ekranų dydžių. Užtikrina mobilųjį pritaikymą ir padidina prieinamumą.
Tinklaraščio skiltis
Vieta straipsniams ar atnaujinimams, susijusiems su jūsų pramone ar niša, skelbti. Padidina SEO, teikia vertę ir didina autoritetą.
Socialinės žiniasklaidos integracijos
mygtukai ir nuorodos, jungiančios jūsų svetainę su jūsų socialinės žiniasklaidos platformomis. Padidina prekės ženklo matomumą ir skatina dalytis turiniu.
Analizės įrankiai
Tokie įrankiai kaip „Google Analytics“, kurie stebi lankytojų elgesį. Pateikia įžvalgų optimizavimui ir pagrįstam sprendimų priėmimui.
Norint sukurti subalansuotą svetainę, svarbu integruoti gyvybiškai svarbius puslapius, kurie padėtų lankytojams jų kelionėje.
Pagrindinis puslapis
Jūsų pagrindinis puslapis turėtų būti trumpas ir informatyvus pasveikinimo taškas, nukreipiantis lankytojus ir supažindinantis juos su būsima kelione.
Svarbiausias tinkamų aukštos kokybės paveikslėlių, tokių kaip reklaminės juostos ar pagrindiniai paveikslėliai, vaidmuo yra pristatyti jūsų prekės ženklą.
Patikrinkite, ar jūsų pagrindiniame puslapyje yra svarbiausios funkcijos, tokios kaip naršymo meniu, paieškos juosta ir kontaktinė informacija, kad būtų lengviau pasiekti.
Puslapis Apie
Apie puslapį yra turinio dalis, kuri užmezga žmogišką ryšį su jūsų klientais, pateikdama jūsų istoriją, vertybes ir tikslus. Trumpai papasakokite savo įmonės istoriją ir pasakykite skaitytojams, kuo jūsų verslas unikalus.
Nėra geresnio būdo priversti lankytojus pasijusti jūsų sąjungininkais nei svetainėje parašyti jūsų verslo istoriją ar pristatyti savo darbuotojus.
Pabrėžkite, kuo esate unikalūs ir kodėl klientai gali pasitikėti jūsų žiniomis ar produktu.
Produktų ar paslaugų puslapis
Naudokite aiškius ir glaustus savo produktų ar paslaugų aprašymus. Suprantamai pabrėžkite jų savybes, specifikacijas ir privalumus.
Naudokite aukštos kokybės vaizdus ar vaizdo įrašus, kad pristatytumėte savo produktus ir padarytumėte juos patrauklius potencialiems klientams.
Naudokite aiškią ir įskaitomą kainų informaciją, kad lankytojai galėtų priimti informacija pagrįstus sprendimus.
Kontaktinis puslapis
Paprasta ir lengvai naudojama kontaktinė forma leidžia lankytojams susisiekti su jumis ir užduoti komentarą ar klausimą. Apribokite laukų skaičių iki minimumo, kad vartotojai galėtų greitai pateikti užklausą.
Naudokite tikslią informaciją, pvz., el. pašto adresus, telefono numerius ir fizinius adresus. Taip pat galite pridėti įterptąjį „Google“ žemėlapį, jei jūsų įmonė turi fizinę buveinę.
Pridėkite nuorodų į savo socialinės žiniasklaidos svetaines, kad lankytojai galėtų jus sekti skirtingais kanalais.
Tinklaraščio puslapis
Naudokite tinklaraštį, kad bendrintumėte kokybišką turinį, kuris patrauklus jūsų auditorijai.
Optimizuokite tinklaraščio įrašus naudodami raktinius žodžius, metažymes ir alternatyvų tekstą, kad pagerintumėte paieškos sistemų reitingą ir pritrauktumėte natūralų srautą.
Naudokite socialinių tinklų bendrinimo mygtukus, kad skaitytojai galėtų siųsti jūsų turinį į savo tinklą.
Papildomi puslapiai
tsakykite į dažniausiai užduodamus klausimus(DUK) anksti, kad lankytojai galėtų patys ieškoti atsakymų, o ne susisiekti su jumis.
Pateikite teigiamus klientų atsiliepimus, kad įkvėptumėte pasitikėjimo ir pateiktumėte socialinį įrodymą.
Pristatykite savo darbus ir sėkmingus projektus, kad parodytumėte savo kompetenciją ir pasiekimus.
Privatumo politika ir paslaugų teikimo sąlygos – pridėkite šiuos puslapius, kad lankytojai žinotų, kaip renkate ir naudojate jų informaciją, užtikrindami skaidrumą ir atitiktį reikalavimams.
Tikimės, kad šioje straipsnio dalyje padėjome geriau suprasti, kaip pasirinkti tinkamą valdymo sistemą ir kaip suplanuoti svetainės struktūrą bei viziją. Visa tai – svarbūs žingsniai sėkmingos verslo svetainės link.
Sekite mūsų ciklą toliau – jau kitame straipsnyje aptarsime, ko svarbu reikalauti iš programuotojų: nuo tinkamos svetainės apsaugos, SEO optimizavimo iki kitų techninių detalių, užtikrinančių jūsų projekto kokybę ir saugumą.